Waarom de meeste mensen al dood zijn op hun 25e

Afgelopen donderdag was het dan zover. Het einde van mijn studie was in zicht. Ik leverde mijn laatste twee opdrachten in voor een beoordeling van mijn docent. Voordat ik naar bed wilde gaan keek ik nog even snel op mijn mail. ‘Uw opdrachten zijn beoordeeld.’ stond er. Vol ongeduld klikte ik de link snel aan om te kijken wat mijn laatste cijfers waren, en welke feedback ik had gekregen. Ik zag een mooie 8,5 en 9,5 schitteren op mijn beeldscherm. Wauw! I nailed it!!

Binnen drie maanden heb ik mijn thuisstudie (columns schrijven/bloggen) succesvol afgerond. Telkens weer kreeg ik superfijne feedback van mijn docent Menno. Complimenten die mij zelfvertrouwen gaven, maar ook goede feedback waar ik echt wat mee kon. (SUPER BEDANKT MENNO!!)

In de laatste twee opdrachten werd mij gevraagd om op papier te zetten waarom ik wil gaan bloggen. Waar wil je over bloggen, wat wil je bereiken en hoe ga je dit doen.
Je denkt daar uiteraard wel eens over na, maar zwart op wit had ik het nooit gezet.

Mijn blog zal een lifeblog worden. Ik zal schrijven over alledaagse gebeurtenissen uit mijn leven, met een boodschap erachter, die mensen hopelijk aan het denken zet. Dit gaat uiteraard ook hand in hand met wat humoristische uitspraken. Het belangrijkste doel van mijn blog is om mensen te inspireren, en ze te laten nadenken over wat ze willen in het leven, wat ze gelukkig maakt, en dat ze uit het leven moeten halen wat erin zit. Het kan elk moment voorbij zijn.

Daarna moest ik een blogpost maken en opsturen. Omdat ik een tijdje geleden ‘De griesmeelpap van Henk’ had gepost, heb ik deze naar mijn docent opgestuurd.
Ik was erg benieuwd wat hij ervan vond, omdat dit echt een blogpost is die gebaseerd is op mijn eigen leven, met een inspirerende boodschap erachter. Niet veel later kreeg ik het eindcijfer 9,5 en een mooie feedback te zien op mijn beeldscherm.

Wat een mooi en ontroerend blogbericht! Precies een bericht zoals je in je vorige inzendopgave beschreef: zaken uit het dagelijks leven met een boodschap. Je geeft je lezers een uitdaging mee, en die uitdaging ga ik als lezer graag aan. Net als je andere blogberichten is ook deze zeer geslaagd, mijn complimenten!

Ja, ik ben ook een mens, en van zulke feedback word ik oprecht gelukkig! Hard werken wordt beloond! Dit is dan ook wat jullie van mijn blog én mij kunnen verwachten. Verhalen gebaseerd op mijn eigen leven, met een positieve twist en een achterliggende boodschap. Ik wil deze negatieve wereld niet laten winnen. Er zijn zoveel positieve dingen waar we kracht en energie uit kunnen halen.

Tijdens mijn studie moest ik ook nadenken over de frequentie van blogposts. Post je één keer per dag, één keer per week, één keer per maand of gewoon wanneer je zin hebt en wanneer je wat te vertellen hebt? Momenteel, zoals jullie waarschijnlijk wel merken, blog ik niet frequent. Dit ga ik in de toekomst wel proberen te doen maar dit mag niet ten koste gaan van de kwaliteit van mijn blogs. Als jullie mij even de tijd geven, dan beloof ik dat er super toffe content op jullie zit te wachten!

Tot die tijd wil ik jullie graag, zoals gewoonlijk, een boodschap meegeven. Ééntje om over na te denken. Het is overigens ook waar de titel van deze blogpost op slaat. Misschien ken je het filmpje al, kijk hem dan nog eens. Ken je hem niet? Het is écht de 3:43 minuut waard.

Waarom de meeste mensen al dood zijn op hun 25e
[Bron: marcelvanderwiel.com – Prince EA*]

Er zijn dromen, ideeën en verwezenlijkingen die erop wachten ontdekt te worden. Ze wachten op jou. Wat kan er erger zijn dan blind geboren worden? Het zou veel erger zijn om geboren te worden en te kunnen zien, maar geen visie te hebben. Iedereen die jou vertelt hoe het moet, deden het zelf nooit. Ben jij wel jezelf en ben je hier en nu? Leef JOUW leven, stap ik JOUW grootsheid. Laat deze negatieve wereld geen grip op je krijgen, laat het niet winnen.

Ga niet waar het pad heen schijnt te gaan, maar ga daar waar geen pad is en laat een spoor achter.

Wat zijn jouw dromen? Je allergrootste dromen?
Laat je NOOIT tegenhouden door mensen die zeggen dat je het niet kan.
Everything is possible if you believe!

liefs

*Prince heeft fan-tas-tische inspirerende filmpjes met een boodschap. Ik bewonder hem om zijn oprechtheid en hoe hij alles bespreekbaar maakt. Heb je nog wat tijd over? Bekijk eens één van zijn andere filmpjes. Klik hier voor zijn YT kanaal.

Geef een reactie

